söndag 9 september 2012

Tvåmilare med fartökning

Söndag och därmed dags för långpass igen. Förra söndagens (över)långa länk satte sina spår i benen och tisdagens "Borzowar" spädde på ledbrutenheten ytterligare. Inte så väldigt "taggad" i morse således, men efter en tallrilk havregrynsgröt, en kopp kaffe och en stund i värmen framför
var jag redo att ta tjuren vid hornen. På med vätskebältet, in med mp3-lurarna i öronen och så iväg i den härligt friska septemberluften. Planen var ungefär 20 km, vilket väl får kategoriseras som ett "kort" långpass med marathonmått mätt. Men springer man inte långt får man i stället springa hårt, så det fick bli en tvåmilare med fartökning. Den första halvan i ungefärlig marafart, 5.12/km, medan andra halvan gick i lite över halvmarafart, 4.44 min/km. Sammantaget 20 km under 1.40 och en snittfart under 5 min/km. Helt ok för att vara en helt vanlig, slö söndag med andra ord...

Vissa känningar i hälsenan och nu på sistone även lite under hälen, så fram till Berlin ska jag försöka satsa lite mer på rehabilitering; stretching, yoga och massage. Och så kanske ett litet Botnialöp också...

Avslutningsvis kan jag förtälja att "flyttkaoset" nu börjar ha övergått i någon slags ordning. Endast ett par ouppackade flyttkartonger kvar inne i huset, uthuset är urröjt och påfyllt med nya saker och bräd-/skrothögarna på gården minskar dag för dag. Vi ser ljuset i slutet av tunneln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar