lördag 22 oktober 2011

Härliga höst!

Jag tycker om hösten. Trots att man emellanåt beklagar sig och gnäller över regnet, mörkret och kylan så tycker jag på det stora hela om hösten. Härligt frisk, hög luft, sprakande färger i naturen och en årstid som gjord för sköna löpturer och mysiga stunder framför brasan. Kanske är det för att jag är ett höstbarn.

Hur som helst, har vilat hela veckan sedan Hässelbyloppet med undantag för ett välgörande yogapass. Idag var schemat ganska späckat av aktiviteter med barnen, men jag lyckades i alla fall hitta en halvtimme där jag kunde klämma in en liten löptur. Hade ju ändå ätit en riktig löparfrukost.

Fiberhavregrynsgröt med Pauluns müsli och en klick hemkokt lingonsylt, havtornsjuice och förstås en kopp kaffe.

Halvtimmen ägnades på bästa sätt åt en lugn, avkopplande löptur i den härliga höstskogen. Ingen fart, ingen klocka och inga krav, bara jag och naturen på tu man hand. Ett pass mera för själen än för kroppen. Man behöver det ibland också.


Endast jag och (en väldigt avlägsen) Bambi på länk.

Finns väl inget bättre underlag än en skogsstig fylld av prasslande höstlöv?

På hemvägen kunde jag för övrigt konstatera att det inte längre finns någon ursäkt för att inte springa intervallpass. I närområdet har vi nämligen fått en ny väg som är som gjord för detta.

Ungefär 1000 meter lång och helt flack. Måste testas snart.

Det var nog allt för idag. Ha det gott!

/ L.

1 kommentar:

  1. Hej
    Ser att ni gillar Havtorn och förstått hur nyttigt det är. Ni är välkommna att beställa mera av mig. Vänligen Fredrik

    www.larssens.se

    SvaraRadera