söndag 16 oktober 2011

Säsongsavslutning i Hässelby

Mest för att jag var anmäld och inte så mycket för att jag så väldigt gärna ville begav jag mig idag till Hässelby för att avsluta tävlingssäsongen med Hässelbyloppet. Har haft lite skumma känningar i halsen ett tag (ska nog kolla upp det) och dessutom legat rätt mycket på latsidan sedan Lidingöloppet så mina egna förväntningar var inte särskilt höga; gärna pers men jag kunde lika gärna hamna på fel sida om "skamgränsen" 45 minuter.

I väldigt god tid anlände jag och maken (som firade sin 41-års dag på Hässelbyloppet!) till en kylslagen Hässelby IP; soligt och fint men med en isande snålblåst. Därav denna "Michelingubbe" före start:

Den glada minen är en schimär; skickligt lyckades jag dölja nervositeten och ångesten och olusten att tävla just denna dag (på ditvägen föreslog jag t.o.m. för maken att vi skulle åka till Ikea Barkarby i stället...)

Hur som helst; loppet var som ett millopp brukar vara; tungt och plågsamt. Första halvan gick snabbare än den andra men jag lyckades ändå upprätthålla tempot förhållandevis bra och äntrade målet på tiden 42.19; en prydligt putsning av det tidigare personbästat (i alla fall i vuxen ålder) på 43.03. Vackert så. Även maken förbättrade sitt personbästa med närmare tre (!) minuter (gamla män ska man ej förakta...).

En godkänd säsongsavslutning med andra ord och nu känner jag mig fullständigt tillfreds med att få säsongsvila och endast "mysjogga" ett tag framöver. Och var är förresten snön?!? Dags att plocka fram laggen!!!

Det om detta; nu är det (som den sucker för TV-serier som jag är) dags är bänka sig framför en ny - Pan Am. God kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar