tisdag 11 oktober 2011

Lägesrapport

Har haft mycket annat än löpning i huvudet på sistone. Förra veckan gick i renoveringens tecken hemma i Finland. Det börjar bli fint i stugan nu. Så fint att jag nästan funderar på att flytta dit... Jag kunde knappt tro att det var samma hus som i somras när jag kom dit. I somras var det i stort sett "ett hål i marken" på nedre plan och "hej kom och hjälp mig" på vinden. Och nu är det nya trägolv, gips och slätspont på väggarna, träpanel i taket, vedspis och en Jötul gjutjärnskamin... En del jobb återstår, men det mesta är gjort.

Flickornas mysiga rum på vinden!

Jötul. Tack Norge!


Medan maken isolerade och målade väggar och tak roade jag mig med att måla stolar:

Jättefina blev de! Lite nytt tyg att klä om sittdynorna med bara så... Detta är för övrigt det blivande köket. Köksinredning ska införskaffas med det snaraste!

En av stolarna var jag tvungen att lämna omålad, tyckte att den var så vacker som den är:

Den förtjänar en hedersplats på noga utvalt ställe!

Barnen tittade som pliktskyldigast till bygget men visade ingen större entusiasm över sitt blivande semesternöje. Men de hade roligt på många andra sätt i stället, bl.a. planterandes vårlökar med sin snälla "mommo"!


Löpningen då? Tja, mitt namn står visst att finna i anmälningslistan för Hässelbyloppet... Lider av viss motivationsbrist sedan Lidingö och har tränat väldigt begränsat sedan dess, men planen är väl ändå att genomföra söndagens lopp. Men det blir det sista för denna säsong i alla fall! Sedan om några veckor ska maken springa Frankfurt marathon, medan jag själv bara ska njuta av att vara åskådare och kanske dricka någon Bier!

/ Lotta

1 kommentar:

  1. Fin stol - precis den stil som jag trodde du var ute efter ;)

    SvaraRadera