onsdag 10 september 2014

Nr 3 gymmar

Planen för igår kväll var att hedra "damernas kväll" i gymmet med min närvaro, men efter dålig sömn och en tung arbetsdag var jag så trött och allmänt kinkig att jag helt enkelt inte orkade. Tror inte att träningen ger så mycket om man är helt slut redan på förhand. I vanliga fall kan man ju alltid "rycka upp sig" och pigga på sig av lite träning, men här gäller inga "vanliga fall" för närvarande. Tröttheten är något i hästväg. Om jag inte visste att jag var fullt frisk, skulle jag nästan kunna tro att jag var på väg på den sista färden... Nåja, överdrift.

Hursomhelst, denna onsdag bjuder på en ledig dag, och vad var då inte bättre än att ägna en timme åt ett pass på gymmet; mer utvilad än igår och med en större portion motivation. Inledde emellertid dagen med ett besök på rådgivningen, där jag kunde konstatera att den goda nyheten är att nr 3 tycks växa som den ska och må alldeles utomordentligt bra, och att den dessutom - av hjärtfrekvensen att döma - antingen lider av en allvarlig form av takykardi eller så håller den bara på att gymma. Full fart verkar det vara. Jag tror att jag har många år av sömnlösa nätter framför mig... Den lite sämre nyheten är att modern å andra sidan bara blir tröttare och glåmigare. Värdena är toppen, men inte blir jag piggare av den vetskapen. Önskar att nr 3:s energi kunde smitta av sig.

Gymmet då ja... Ett helt ok pass med mina mått mätt, där jag fick träna igenom merparten av kroppen. Jag kommer säkerligen att känna av det imorgon. Det fina med gymmande är ju att det i princip passar alla, oavsett form. Starka, svaga, gamla, unga, gravida... Alltid finns det något man kan göra. Det är med en viss sorg jag fått konstatera att löpning inte riktigt funkar längre, och jag vill inte heller belasta kroppen onödigt mycket. Å andra sidan hinner jag säkert bygga upp en riktigt stark motivation för att "börja om" igen lagom till nästa vår/sommar. Hoppas jag.
Tacksam för vårt fina och lättillgängliga gym!
 
Bjuder avslutningsvis, för ovanlighetens skull, på en selfie. Jag tycker inte om selfies (på mig själv) i allmänhet, och inte på mig själv just nu i synnerhet. Men på "allmän" begäran så... Varsågod! Trött, glåmig och lite mera jag än i normala fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar