torsdag 3 juli 2014

Vita fruns parlopp

I veckan var det igen dags för sportklubbens kanske största årliga arrangemang, Vita fruns parlopp. Några gånger har jag själv deltagit och några gånger har jag stått på sidan om. På grund av brist på funktionärer ställde jag och maken i år upp på den funktionerande sidan, men klart att det "tar i en" när man ser de andra värma upp och springa; nog är det ju roligare på "den sidan"!

Ett trevligt och lyckat arrangemang var det i alla fall, även om antalet deltagande lag gärna hade fått vara större. Men det är fotbolls-VM, det är semestertider och det finns många andra arrangemang - förklaringarna kan vara flera till att många löpare svek. Jag tror och hoppas i alla fall att de som deltog hade det roligt, och jag måste säga att det även var ganska intressant att stå på sidan om och se alla "fighting faces" på upploppet.
Johan skötte ruljansen i tävlingskansliet och hade koll på alla tider...

Mingel före start. En kväll som upplagd för löpning med växlande molnighet, ingen vind och behaglig temperatur. 
 
Magnus fick trots idogt raggande inte tag på någon löparpartner och ställde därför upp utom tävlan i motionsklassen. Men en hård löpare är han onekligen och kom först i mål på låga 23 minuter på den 6,6 km långa banan.
 
De tre bästa paren på prispallen; makarna Markén överst, Helsing/Strandholm på andra plats och West/Lilja på tredje plats. Många fina tider i år, i synnerhet på herrsidan, och jag betvivlar att jag och maken hade haft någon chans att hävda oss även om vi deltagit.
 
Tack alla deltagare och arrangörer för en fin löparkväll!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar