söndag 6 juli 2014

Cykelpremiär

Inte förrän idag kom jag mig för att plocka fram hybriden från vinterförvaringen för att ta mig en tur. Men se, däcken innehöll för lite luft och trots idoga (otekniska) försök lyckades vi inte pumpa dem (hemligheten visade sig sedermera vara en liten grej man skulle skruva på på ventilen). Nå, hur som helst, en cykeltur blev det trots allt...
...på makens Tunturi denna gång, och bra gick även den.

Nog är det ju ganska roligt detta cyklande, när man väl kommer igång. Lite ömt sittfläsk efteråt förstås, men bra träning för flåset och i synnerhet för benmusklerna. Lätt gick det ut mot Särkimo och jag pinnade på så gott jag kunde, men när jag sen vände var det - naturligtvis - motvind och plötsligt ganska motigt. Som ovan cyklist är det nästan mest problematiskt att nacke och axlar blir så stela, och detta ledde i sin tur till att jag domnade i handen. Amatörproblem, for sure.

Annars var det bra och jag kunde återigen konstatera att nog har vi det vackert, här i Maxmo.
Sliten cyklist på Öjskatabron.

Bara ett stenkast bort, och man får cykla mitt i en skärgårdsidyll bland glittrande havsvikar och  skriande måsar. Sommarnöje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar