onsdag 4 juni 2014

Die Hausfrau

Att vara ledig en dag mitt i veckan ibland är inte dumt. Man hinner med allt det där "lilla extra" som man knappt har en chans att hinna med annars. Som att unna sig en timslång, ytterst välbehövlig massage, agera trädgårdsmästare och köksmästare, underhålla sina barn och mata sin husdjur...

Köksmästaren har tillrett...
...en ytterst delikat och näringsriktig nässelsoppa. Av primörer plockade på den egna gården.

Vidare har tillverkats rabarberdricka, även den av egenodlad rabarber.
 

En ledig dag kan även erbjuda möjlighet till träning dagtid. Idag har det hittills som sagt blivit ett massagepass, och måhända blir det även en lugn länk ikväll. När man som jag unnar sig massage alltför sällan skriker de stela musklerna efter lite omvårdnad, och massagen brukar inte alltid vara en helt angenäm historia. Jag är nog dock rätt tålig när det gäller det och jag vill att massören verkligen tar i så att det känns, ibland så att man nästan vill krypa genom bänken. Det känns som att det verkligen gör nytta då, när de motspänstiga hamstringen tvingas ge upp och mjukna av massörens bestämda händer.
 
Igår kväll fick jag till ett av de tyvärr alltför sporadiska besöken på det lokala gymmet.
Jag har ju det där lilla "problemet" att jag inte riktigt upplever mig träna om jag inte blir andfådd och svettig, men åtminstone dagen efter kan jag konstatera att gymträning nog är väldigt bra i alla fall. Igår var vi bara några ensliga själar där och det var ingen utrymmesbrist, så det gick bra att köra ett program utan kötid. Tror att jag fick till en ganska bra och mångsidig träning för armar, rygg, mage och ben, åtminstone känns det så idag. Även om besöken under sommaren måhända kan bli ganska sporadiska, så är ambitionen att försöka utnyttja det fina gymmet betydligt mer till hösten. Jag tror inte att jag är ensam om den tanken...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar