söndag 27 oktober 2013

Min akilleshäl...

...är onekligen min Akillessena och min häl. Börjar få "leidon" av detta nu. På riktigt. Springer gör jag, ett par, tre gånger i veckan, men smärtan ger inte med sig. Inte har den dämpats nämnvärt heller, snarare eskalerat lite på sistone. En punkt under hälens insida som gör så ont, så ont. Efter uppvärmning går det hyfsat att springa, men helt angenämnt är det inte. Och dagen post-löpning är inte angenäm alls. Tåhävningar, massage, stretching, tennisbollrullning - you name it. Jag provar det mesta. Något universalmedel och quick fix verkar föga förvånande dock inte finnas. Lite tråkigt att man inte vågar sätta upp några stora löparmål såsom ett maraton eller åtminstone ett halvt. Som läget är nu klarar jag av ungefär 10-12 kilometer innan smärtan blir för stor. Trist, trist, trist.

I övrigt är det snart Halloween och Allhelgona. Fram med någon pumpa att lysa upp höstmörkret. Det mörker som i ett trollslag blev ännu mörkare ännu tidigare när klockan flyttades bakåt. Jag skulle inte tacka nej till lite trevlig, vit, uppiggande snö att skida på nu. Inte min akilleshäl Akilles heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar