lördag 19 oktober 2013

Byggase

När vi påbörjade renoveringen av vår dåvarande fritidshus - vårt nuvarande hem - följdes projektet på bloggen och hugade kunde ta del av lite bilder av kaoset och så småningom resultatet. Nu är det återigen dags för ett "byggkaos" (för att säga som Aftonbladet) och en kan väl bjuda på några bilder. Åtminstone ni på andra sidan potten som inte har vägarna förbi så ofta kan väl ha ett visst intresse av att se hur det framskrider.

Som sagt, den stora fritidsbostaden blev ett för litet permanent hus, så nu håller vi på att ordna oss ca 50 kvadratmeter bostadsyta till.

En hel del återstår men våra duktiga byggjobbare knogar på så tids nog... Kanske till jul i bästa fall! Den nya husdelen kommer att innehålla ytterligare ett sovrum (så att döttrarnas terrorbalans i samma rum kan övergå i vapenvila i separata rum och så att den mer ordningssamma får ha sin ordning i fred och den andra sitt bombnedslag...), ett badrum och - det mest efterlängtade av allt - en tvättstuga! Eller hjälpkök som man säger här i trakterna. Tänk att ha ett rum som gjort för att fylla med svettiga träningskläder och leriga löparskor! Tänk att slippa ha fyra personers alla kläder och skor i samma lilla hall och att inte behöva hänga lakan på tork över dörrarna... Jag längtar! Men än så länge lever vi som sagt bland bergull, panel och byggskrot...
 
Träningen? Jodå, regelbundet 3-4 gånger i veckan. Varvar vanliga länkar med jumppa en gång i veckan (som jag själv leder: perfekt att få lite betalt samtidigt som man får det allround-pass man annars aldrig gör!) och yoga någon gång. Hälen mår inte särskilt bra och har efter Lidingöloppet varit sjukare än innan. Jag går hos en duktig behandlare som verkar veta vad han gör, så jag hoppas att det är så att "den måste bli sämre innan den blir bättre". Han menar att jag är för stel och orörlig i hälbenet och -senan och efter ett par behandlingar har rörligheten i hälen faktiskt blivit bättre. Kanske ömheten nu bara beror på att man börjat röra i det hela, jag hoppas att det är på väg åt rätt håll. Ska man tro väderprognoserna är vintern på väg så kanske jag snart får avlasta min häl med lite härlig skidåkning (jag står ju att återfinna i startlistan för Öppet spår...).
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar