söndag 7 oktober 2012

Ett år äldre, ett år visare, ett år snabbare (?)

Tror nästan att barnen var mer förväntansfulla inför min 37:e födelsedag än vad jag själv var. Det tisslades och tasslades och smusslades och de steg upp utan gnäll och knot för att besjunga sin åldrande mor på morgonkvisten. Dagen har gått i kalasandets tecken med diverse godsaker, så när jag fick en stund över medan dottern var på simskola var det riktigt skönt att röra på sig lite. Jag har tagit det lugnt sedan de 43 kilometrarna förra söndagen och tyckt att benen känts ganska pigga, men när jag väl fick springa igen kunde jag konstatera att jag inte är återhämtad ännu. Trots det makliga tempot drog det både i baklåren och vaderna. Fem lugna sköna kilometrar i Norrvallaspåret blev det dock - och faktiskt under en av de korta stunder under dagen (helgen) då det var uppehåll!

Skönt med den friska luften, men jag tror i övrigt att bilden nedan bättre sammanfattar känslan i kroppen just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar