onsdag 25 april 2012

En helt vanlig dag...

Hemkommen från ett välbehövligt och alldeles underbart yogapass. Aldrig känner jag mig så avslappnad och smidig som efter 75 minuters yogande. En stel löparkropp protesterar lite till en början, men är i slutet av passet smidig som en annan Houdini. Hann även med en kort springtur efter jobbet. Bara en halvmil och i modest fart, men bäst att spara på (de redan trötta) benen inför lördagens prövning (startbeviset har kommit nu, trodde i ett förhoppningsfullt ögonblick att de kanske glömt bort mig...). Min kostmässiga uppladdning var inte heller optimal med fikabröd på jobbet; magen gillade det inte riktigt när den sedan förväntas hänga med på ett springpass. Jag kan ibland avundas de där med "plåtmagar" som kan smälla i sig en pizza till middag och sedan köra ett stenhårt intervallpass en timme senare. Om jag äter en pizza kan jag knappt springa dagen därpå! Det är en grannlaga uppgift att se till att magen får sådant den tolererar vid kommande löpning. Bäst att köra på beprövade rätter såsom gröt, gröt och gröt... Jag passar i alla fall på att njuta av Stockholms löparvyer så länge jag kan, snart är "byyssvejin", Öjskatavägen eller Vassorvägen de alternativa rutter som står till buds... (Inget ont om dem heller, men Stockholms vyer kan möjligen vara lite mer slående!) Idag gick rundan längs Karlbergs strand, som påstås vara Stockholms och kanske Sveriges mest frekventa löpväg.

Idag var det dock inte SÅ belamrat som det ibland kan vara!
Vy över Karlbergs slott. Snart får jag betrakta Tottesunds herrgård i stället!

Dags för lite vila efter fullgjort dagsverke, god natt världen!

/ Lotta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar