lördag 18 februari 2012

Årets sjukaste månad...

...är här! Feb(er)uari. Eller vabbruari, som månaden är känd som i dagiskretsar. Ifjol var det influensa och magsjuka, i år är det hittills förkylning, magsjuka och förkylning igen. Så vad gör man då när man återigen sitter här med kliande hals och täppt näsa och inte har fått till någon träning ännu i helgen? Ja, då håller man modet uppe och anmäler sig först till Lidingö ultra den 28 april (obs! halva distansen på 26 km, inte 50 - SÅ galen är jag inte!) och beställer sen nya löpardojjor på www.startfitness.co.uk. Så nu känns det lite bättre; lopp och skor på G även om träningen fattas...

Bild från veckans enda löprunda runt Fredhäll.

Annars är det bråda dagar. Utöver en ganska stressfylld tillvaro på jobbet har jag fullt upp med min massageutbildning. Imorgon är det heldag med massage och anatomi; kul bortsett från det något taskiga hälsotillståndet. I tisdags var det dags för vår första praktik; tre patientbehandlingar under loppet av en kväll. Något nervöst till en början, men efter de inledande greppen var det bara att knåda på. När folk betalat för att få en behandling vill man ju gärna att de får valuta för pengarna så jag gjorde mitt bästa och tror att mina kunder var nöjda. Fick i alla fall en del uppskattande kommentarer.

Det största som är på gång i livet just nu är ändå något helt annat... Planerna inför fortsättningen på detta år är stora och omvälvande. Efter 13 (i och för sig bra) år i Sverige har vi nu bestämt oss för att det är dags att för min del återvända till fäderneslandet och för resten av familjen att bli finländare för första gången. Om allt vill sig väl och alla praktiska frågor löser sig kommer flyttlasset att gå i sommar. Tillbaka till rötterna, hem till "Pampas" igen. Det känns bra. Det känns rätt. Projektet är dock enormt; hus ska renoveras, hus ska säljas, jobb ska skaffas... Bråda dagar som sagt.

/ Lotta

P.S. För er som undrar: det blev ett par Nike Lunarglide och ett par Nike Free!

2 kommentarer:

  1. What?? Flytta till Maxmo ? Det låter ju heeelt fantastiskt. Fler som ansluter till Falisa Slowrunners småning ? Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Milli: Japp, det är planen! Jag som trodde ryktet spritt sig redan...;-) Men mycket som ska klaffa som sagt. Jobbtips mottages med tacksamhet!

      Radera