onsdag 7 oktober 2015

Grattis, uppgraderingen lyckades...

...och du är numera Homo sapiens 4.0. En något äldre version, men med större insikt och erfarenhet samt mer pålitlig och trygg än de nyare varianterna.

Idag har jag alltså firat min 40-årsdag. Inträtt i den gyllene medelåldern, om man så vill. Jag försöker att inte tänka "vad gammal jag är", utan vara glad över att jag fått vara med så här pass länge. Och hoppas jag får hänga med ett tag till. I ärlighetens namn - inte skulle jag vilja vara 20 längre. Så ung och så dum och så mycket osett. 30, eller kanske 35 däremot, det kunde vara rätt lagom... Men det är ju som det är och alla ska vi åldrandets väg vandra.

Fort har de gått, dessa fyra decennier, men när jag tänker på vad jag hunnit med känns det ändå som en förhållandevis lång tid. Världen 1975 såg ganska annorlunda ut jämfört med världen idag. Jag var barn på det frigjorda 70-talet, blev tonåring i hårdrockens tidevarv på 80-talet, myndig och vuxen på 90-talet och sedan millennieskiftet har det rusat på i en hiskelig fart med utbildning, jobb, flera flyttar och renoveringar, giftermål och tre barn. Tur att 40 sägs vara det nya 30, så att man orkar med...

Dagen som gick i bilder. En frostnupen morgon påbörjade en fin dag, som tillbringats med en fin familj. Frukost och skönsång på sängen, tårta, promenad i solskenet, pizza på Tesses café, ett svettigt cirkelträningspass och avslutningsvis ett gott årgångsvin i soffhörnet. Nu satsar vi stenhårt vidare, 80 nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar