måndag 24 augusti 2015

Ett livstecken

Uppdateringarna på bloggen duggar glest och hur road av att skriva jag än må vara, så är det nästan så att jag funderar på att ta en bloggpaus... För att en blogg ska förtjäna att kallas blogg bör den uppdateras förhållandevis ofta, och dessutom riskerar ju läsarna att tappa intresset fullständigt om det går veckovis mellan inläggen. Bloggläsare som jag själv är vet jag att det brukar förhålla sig så. Som sagt, jag tycker om att skriva och ämnen att skriva om råder det heller ingen brist på, men den där tiden, den där tiden... Dygnet har faktiskt inte mer än 24 timmar, so much to do, so little time...
 
Nåväl, vi har njutit av ännu en osedvanligt varm dag idag. Den inleddes med en morgonjogg medan sonen sov sitt (korta) pass.

 
Den fuktiga och något kyliga morgonen förbyttes snabbt i en ytterst varm och svettig förmiddag när solen steg över trädtopparna. Jag är inte någon värmelöpare. Det är för varmt, svetten rinner i ögonen, benen är tunga och andningen forcerad. Och hur man än kämpar går det bara sakta. Tacka vet jag de friska och härliga höstdagarna! För att få svettas riktigt ordentligt denna dag fortsatte jag i alla fall en liten stund i mitt utomhusgym...
Ein spada å ein jordhög... Mer än så krävs det inte ibland.
 
Fortsatte idrottandet från åskådarplats (igen har vi ett härligt mästerskap!) och avslutade dagen med ett kvällsdopp. Varmt och skönt i vattnet också.
 
Detta då som ett livstecken från en avslagen bloggare. He knallar å på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar