fredag 20 februari 2015

Rapport från bebisbubblan

Dagarna går sin gilla gång i spädbarnsbubblan. Det är amning, nattning, blöjbyten och lite skrik mellan varven. Och mys, skratt och omtänksamma storasystrar. Och för tillfället också en hög elaka dagisbobbor. Mamma själv var däckad i feber förra helgen, och nu är mellanbarnet inne på sin tredje dag med dito. Det är inte för inte det är vabruari.
Lillebror verkar vara en eftertänksam, observerande typ, född som han är i Vattumannens - filosofens - tecken. Vad ska de månne bli av honom när han blir stor? När han ligger där i famnen; liten, gosig och knappt 5 kg tung, är det så svårt att tänka sig att han en dag - inom en inte alltför avlägsen framtid - kommer att vara en stor karl med skägg och basröst. Bäst att njuta av babytiden så länge man får, sömnbrist och nedkräkta kläder till trots...

På träningsfronten är det oförändrat. Lite funktionell träning i hemmagymmet då och då, kompletterat med promenader. Under dagens promenad till "Gråonässkatan" dristade jag mig till att ta ungefär tre joggsteg (bara för att!), och kunde konstatera att jag ingalunda är redo för dylika utsvävningar ännu.
Förutom att jag känner mig alldeles för tung och klumpig för att springa, så behöver nog mag- och bäckenmuskler stärkas ytterligare. Jag tror inte heller att leder och fogar har återhämtat sig riktigt ännu, utan de känns något ömma på sina ställen. Så tålamod får nog vara ledordet, även om de där tre stegen gav lite mersmak ändå...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar