onsdag 13 augusti 2014

Rund är också en form

Inte blir det så mycket till träning i dessa dagar, men idag tog jag mig faktiskt "runt Stagnäs". En runda på 7 km som en bra, ogravid dag kanske skulle gå på 31 minuter tog nu 45. Jogg varvat med gång. Det är tungt att springa när man är tung. Eller, för att uttrycka det så diplomatiskt som sköterskan i labbet försökte göra när jag var och tog blodprov: "Va rund å fin du ha blivi". Vad svarar man på det? "Tack" eller "håll käften"? Överslätande förklarade hon att jag passade så bra i klänningen jag hade, men jag hörde ju bara det där ordet "rund". Men visst, det är också en form. Så någon slags form har jag ju, dock inte den jag skulle önska i löpspåret.

Hur som helst, skönt i alla fall att ta sig ut och röra på sig lite när den olidliga värmen nu gett med sig. Efteråt var jag så trött så jag fick ta mig en tupplur, men det var det värt. Vi kör på så här ett tag nu.
Regntunga skyar över gula fält - hösten är i antågande!
(Feta, svullna) ben i (lite) aktion.
 
Annars så idrottar jag faktiskt rätt mycket ändå. Kastar spjut, löper häck, hoppar höjd och springer maraton. Vi pratar EM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar