söndag 12 januari 2014

När beslutsamhetens friska rodnad övergår i eftertankens kranka blekhet...

...eller hur det nu var. I alla fall. Det som i september framstod som en lysande idé när jag beslutsamt anmälde mig till Öppet spår har, allteftersom den svarta och regniga vintern framskridit, vid närmare eftertanke börjat framstå som en riktigt dålig idé. Möjligen genomförbar, men definitivt inget nöje alls. Den stora behållningen skulle ju vara den omfattande skidträningen; att sedan ta sig de 90 km från Sälen till Mora väl förberedd skulle sedan vara en extra bonus. Men med 26 km skidåkning i bagaget hittills kändes 9 mil i sträck inte så lockande. Så jag tog beslutet att försöka göra mig av med min startplats. Utan några större förväntningar alls lade jag igår ut den på startplatser.se, och det gick väl inte mer än en kvart förrän det första mejlet droppade in. Det finns visst folk som haft snö ändå. Eller som är beredda att skida i alla fall, snö eller inte. Lite smärtade det ändå att överlåta platsen, men knappast lika mycket som det skulle ha smärtat att ta sig genom Öppet spår otränad. Nåja, det kommer väl nya år och nya möjligheter.

Nu verkar emellertid vintern äntligen vara på väg även hos oss, så förhoppningar om skön skidåkning utan Vasaloppsstress finns. I väntan på det var jag på länk idag. 10 kravlösa kilometer i lös snö och nordpolskalla vindar. Efter det tinade jag upp i bastun. Det finns inget som går upp mot en varm bastu en kall vinterkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar