fredag 20 december 2013

Årssummering, del II

Jag noterar att jag inför detta år även önskade mig arbetsro, inga större förändringar och tid för reflektion. Så blev det kanske inte. Under året har jag bytt jobb en gång och vi har dragit igång ett massivt byggnadsprojekt som innefattar tillbyggnad av huset och installation av kommunalt avlopp och fiberkabel med tillhörande uppgrävning av fastigheten flera gånger. Så arbetsro? Nej, inte så mycket. Inga större förändringar? Jodå, många större förändringar. Tid för reflektion? Nej, inte alls. Så kan det bli. Lika bra att köra hårt när man ändå är igång, smida medan järnet är varmt så att säga. Inte blir det lättare att dra igång ett ombyggnadsprojekt när man tagit det lugnt några år. Tvärtom, man blir lätt lite FÖR bekväm då. Och arbetsro får man kanske i och för sig om man stannar länge på ett ställe, men å andra sida blir man mera obenägen att våga byta och prova på något nytt.

Så ännu ett hektiskt år med ganska stora förändringar kan läggas till handlingarna. Förändringar ger spänning i tillvaron och kan många gånger vara just den energiinjektion man behöver. Men det kan bli lite mycket också och suga musten ur en. Måhända på grund av allt detta jag haft lite problem med det idrottsliga? Kanske de fysiska reaktionerna kan bero på att det hänt för mycket på andra områden? Kropp och själ ni vet.

Nu, när ombyggnadsprojektet så småningom börjar vara i hamn och arbetsplatsen ser ut att vara oförändrad för åtminstone en viss tid framöver, kanske jag kan äntligen kan få lite lugn och ro 2014. Stabilitet i tillvaron, rutiner och möjlighet till återhämtning. Vi får se, kanske blir det så. Tills jag drar igång nästa projekt.

På träningsfronten ligger jag för övrigt lågt. Jag går in i julhelgen som Rudolf, med illröd mule efter allt snytande och fräsande. Kurerar mig med varm glögg och choklad i stället för att springa intervaller. Ibland måste man tillåta sig det också.
Byggnadsprojektet...

Samma projekt från insidan...
 
God jul-hälsning från den sötaste delen av familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar