söndag 25 december 2011

God jul!

En liten statusuppdatering så här på juldagsförmiddagen... Som vanligt, som den lojala arbetstagare jag är, sparar jag mina förkylningar till semestern. Har inte själv varit hemma sjuk (endast med barnen) en enda dag på hösten, utan jag ser till att pricka in min förkylning lagom till julledigheten. Inte direkt sjuk i och för sig, men för mycket förkylningskänningar för att kunna träna just nu. Det är lite trist. Man skulle ju kunna proppa i sig den goda julmaten och all choklad med bättre samvete om man hade ett löppass i kroppen innan, men nu blir det snarare en stor äthelg än en stor träningshelg. Nåja, bara den värsta snorigheten lagt sig ska jag väl kunna få till ett par löppass till innan det är dags att summera året. Jag hade ju räknat med att få till ett par skidturer också under ledigheten här uppe "i den snöiga nord", men denna juldag bjuder på ett spillande regn och knappt en snöfläck kvar. Det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig.

Förutom avsaknaden av träning är dock julen precis som den ska vara. God mat, umgänge med familj och vänner och klappar i mängd. Julfriden infann sig i allra högsta grad när jag igår på julaftonen bevistade julbönen i byakyrkan tillsammans med far och farmor. Tända ljus, lugn och ro och "O helga natt" framförd på ett imponerande vis gjorde gott för själen. En riktigt god jul önskar jag er alla!

/ Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar