lördag 2 juli 2016

Sommarpremiärer

Ömsom regn och åskskurar, ömsom sol och ömsom storm; trots de emellanåt ganska häftiga väderväxlingarna är sommaren här. Mitt i allt. Fattar inte vart hela juni tog vägen. Det är redan juli och halva sommaren har gått. Fick lite panik här i veckan när jag insåg detta faktum och konstaterade att jag ännu innehade "vinterklåddin". Skandal! Förr i världen tog man minsann säsongens första dopp redan i maj. Bara för den sakens skull var jag tvungen att fara på en länk och ta ett efterföljande dopp på Finnholm. Somrigare än så blir det inte!

Denna helg har hittills också haft somriga förtecken. Fylld av sådana där sommarminnen man skulle vilja stoppa undan i en liten ask och förvara i minnenas arkiv, för att sedan kunna plocka fram och njuta av i ruskigaste november. Förutom veckans länk+dopp-premiär har det blivit både Nabben-premiär och villapremiär. Började dock dagen med något så ovanligt som yoga och frukost på Klemetsgårdarna. Ett mycket trevligt evenemang där en timmes vinyasa-yoga i gröngräset efterföljdes av en delikat frukost. Konstaterar återigen att jag inte förstår varför jag inte yogar varje dag. Det är ju "da shit". Yoga varje dag, så skulle mina problem med stel rygg, korta hamstrings och smärtande knä förmodligen vara minnen blott. Så lätt att planera i teorin, så svårt att förverkliga i praktiken dock.
En fin början på dagen med smoothie och goodiebag på Klemetsgårdarna.
 
Sedan som sagt då villapremiär, som innehöll de ingredienser som sig bör. Tjejskvaller i bastun, dopp från bryggan, grillning och middag under bar himmel.
 

Gästerna hade dessutom med sig presenter som passade en loppis-älskande värdinna perfekt:
Fynd från vindsröjning! Tackar ödmjukast!

 
Så återstår att försöka få till någon slags cykling denna helg. Helst långt också. Allt för att eliminera den smidighet och avslappning som yogan byggt upp. Det handlar om balans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar